سفارش تبلیغ
صبا
همانا خدا را بندگانى است که آنان را به نعمتها مخصوص کند ، براى سودهاى بندگان . پس آن نعمتها را در دست آنان وا مى‏نهد چندانکه آن را ببخشند ، و چون از بخشش باز ایستند نعمتها را از ایشان بستاند و دیگران را بدان مخصوص گرداند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 97 آبان 28 , ساعت 12:32 عصر

دانستن راز موفقیت برای رسیدن به تمام آن چه در آرزویش هستیم برای ما امری جذاب و مورد توجه بوده وهست. اکثر مردم دنبال یک اکسیر شگفت انگیز یا یک فرمول ویژه برای رسیدن به راز موفقیت می باشند، در حالی که حقیقت امر چیز دیگری است. 

همان گونه که زیگ زیگلار سخنران انگیزشی و صاحب سبک درباره راز موفقیت گفته است: آسانسور موفقیت از کار افتاده، اما پله ها همیشه سالم و در دسترس هستند.

بنابر این همیشه یادمان باشد اگر روزی کسی به ما گفت که راه میانبری بلد هست که بدون کار و تلاش کردن می توان پولدار شد یا اینکه برای رسیدن به آن چیزی که در زندگی می خواهید می تواند روش بدون زحمت و سریع السیری را نشانمان دهد، حتما به گفته هایش شک کنیم!

Ù¾Ù?Ù? Ù?Ù?Ù?Ù?Û?ت

پلکان راز موفقیت سه مرحله اصلی دارد که همیشه هر فردی برای رسیدن به موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی باید به خاطر بسپارد:

مرحله اول راز موفقیت این است که تعیین کنید در زندگی دقیقا چه می خواهید.

خیلی از ما خودمان دقیقا نمی دانیم که از زندگی و روزگار چه می خواهیم. فقط می خواهیم موفق شویم! اما اینکه در چه زمینه ای موفق شویم؛ نمی دانیم. تا چه سطحی می خواهیم موفق شویم؛ نمی دانیم. تا چه زمانی می خواهیم به این موفقیت دست یابیم؛ نمی دانیم.

یا اینکه می خواهیم پولدار شویم. اما اینکه چه مقدار درآمد ماهانه یا سالانه مد نظر ماست؛ باز هم نمی دانیم.

دوم اینکه برای خودمان تعیین کنیم برای رسیدن به آن موفقیت و خواسته مشخص مد نظرمان حاضریم چه بهایی را پرداخت کنیم.

منظور از بهای پرداختی میزان زحمت و سختی هایی است که حاضریم برای رسیدن به خواسته هایمان حاضریم آن ها را تحمل کنیم، یا ریسک های مالی و اجتماعی هست که جرأت انجام آن را در خود می بینیم.

آیا حاضریم از محدوده آرامش زندگی خود خارج شویم و برای دستاورد های بزرگتر قدم های بزرگتری را هم برداریم یا نه؟

آیا حاضریم صبح ها دو ساعت زودتر از خواب بیدار شویم یا شب ها دیرتر بخوابیم؟ آیا آمادگی پذیرفتن خطر های جدید و قدم نهادن در راه هایی که انتهایش خیلی روشن و واضح نیست را داریم؟

اگر آمادگی پذیرفتن اتفاقات جدید و روبه رو شدن با مخاطرات را داشته باشیم، میزان بزرگی بهایی که پرداخت می کنیم کاملا متناسب با موفقیت های حاصله برایمان خواهد داشت.

 

علی حسن پور


یکشنبه 97 شهریور 11 , ساعت 7:13 عصر

راز تصویر سازی ذهنی

تصویرسازی درونی ذهنی به تصور اجرای مهارت از نقطه مناسب و از درون خود فرد گفته می شود و فرد آنچه را که دقیقا” هنگام اجرای واقعی مشاهده می کند، هنگام تصویر سازی ذهنی درونی خود نیز خواهد دید.

 

 

تصویرسازی ذهنی بیرونی

در تصویر سازی ذهنی بیرونی فرد خود را از یک نما به عنوان مشاهده گر خارجی می بیند، دقیقا” مانند آنکه خود را در یک فیلم ویدئویی تماشا می کند. در این نوع تصویرسازی ذهنی فرد از درون خود بیرون می آید و اجرای مهارت خود راتصور می کند.

 

 

تصویرسازی ذهنی چگونه عمل می کند؟

فکر کردن در مورد  پرش از روی میله پرش اتفاع، زدن یک سرویس در بدمینتون، بهبود یک بازوی آسیب دیده یا زدن یک ضربه به توپ چگونه می تواند در اجرای واقعی به افراد کمک کند؟ چه ارتباطی بین تصورات ذهنی و اعمال فیزیکی و برونی ما وجود دارد؟ روند این تاثیرات چگونه است؟

 

ما به راستی قادریم اطلاعات را که همانند تجارب واقعی و ضروری هستند، از حافظه خود تولید کنیم. در نتیجه، تصویرسازی ذهنی می تواند مثل تجارب واقعی تاثیر مشابهی بر سیستم عصبی مغز داشته باشد. بر اساس این تئوری تصور تحریک و ادراک تحریک واقعی به صورت مشابهی بر ذهن هوشیار تاثیر می گذارد. روان شناسان ورزشی برای توضیح این رویداد سه نظر ارائه داده اند.

 

 

1- تئوری روانی- عصبی- عضلانی :

اصول ذهنی – حرکتی تصویر سه بعدی ذهنی را ارائه داد. طبق این نظریه، تصویر سازی ذهنی یادگیری مهارت های حرکتی را تسهیل می کند. زیرا به طور طبیعی الگوهای حرکتی سیستم عصبی – عضلانی در طول مراحل تصویرسازی ذهنی فعال می شوند. این نظریه ادعا می کند که تصویر روشن از رویدادها یا رفتارها، پاسخ های عصبی – عضلانی ایجاد می کند وتجارب واقعی را به وجود می آورد. به این صورت که تصورات ایجاد شده تحریکاتی را برای اجرای مهارت تصور شده به ذهن منتقل می کند.

 

پیشنهاد میکنم مقاله توجیح قانون جذب در مورد ثروت بادآورده حتما بخوانید

 

 

تکنیک حرفه ای افزایش مهارت تصویرسازی ذهنی

 

 

این نظریه چنین ادعا دارد که وقتی شما حرکت خاصی را تصویرپردازی می کنید، از گذرگاهی عصبی شبیه آنچه در حرکات واقعی درگیر است، استفاده می کنید. سپس به واسطه تمرین ذهنی بدن می پذیرد که شما تمرینات واقعی را انجام دهید. بنابراین، شما برای عضلاتتان برنامه ریزی می کنید و بدنتان را برای اجرای واقعی آماده می کنید.

 

 


سه شنبه 97 خرداد 1 , ساعت 12:22 صبح


بریان فرولدی گفته است؛ “بهترین راهی که برای پولدار شدن می شناسم این است که سرمایه خود را با هم ترکیب کنید. با جمع کردن پول خود و نگهداشتن سرمایه خود تا آنجاکه امکان دارد، شانس خود را برای رسیدن به سرمایه 7 رقمی افزایش دهید.”

البته، به دست آوردن سود بالا در گفتن راحت است و فاکتورهای زیادی هستند که برگرداندن آن از کنترل شما خارج است. ولی همه سرمایه گذاران دو فاکتور مهم را کنترل می کنند که می تواند در به دست آوردن سود در بلندمدت، تأثیر زیادی داشته باشد؛ هزینه های سرمایه گذاری و مالیات. اگر می خواهید روش های پولدار شدن را به کار گیرید، باید تلاش کنید این ها را تا آنجاکه ممکن است پائین نگه دارید.

اگر می خواهید پولدار و ثروتمند شوید، به تمام راههایی که به شما کمک می کنند بیشتر به دست آورید، احتیاج دارید. اطمینان پیدا کنید هزینه های مالیات و کارمزد سرمایه گذاری تا آنجاکه ممکن است، پایین باشد که شما را برای رسیدن به هدفتان کمک می کند.

چگونه پولدار شویم بدون سرمایه

 
پس انداز جادو برای پولدار شدن است

اگر بخواهید راه ثروتمند شدن را در پیش گیرید، باید کاملاً عادت به پس انداز کنید و یک حساب برای مواقع اضطراری باز کنید. می توانید پس انداز خود را خودکار کنید. این کار به طور خودکار درصدی از حقوق شما را کم می کند و درجای دیگری به حسابتان می رود بدون اینکه خودتان دیده باشید.

عادت به پس انداز کردن کنید. پس اندازهای خود را از بین نبرید و برای مواقع غیرمنتظره، سرمایه داشته باشید. برای حداقل یک پنجم از درآمدهای خود، جایی برای پس انداز داشته باشید.

راز پولدار شدن در کاهش خرج های غیر ضروری

بعضی از پولدارها راز ثروت خود را این گونه می گویند اگر می توانید بخورید یا بپوشید پس نیازی به کارت اعتباری ندارید. این یک توصیه خوب است، ولی از آن پیروی کنید. سعی نکنید هزینه هایی داشته باشید که نتوانید آن را در دو الی سه ماه آینده پرداخت کنید.

فقط به دو الی سه کارت احتیاج دارید. به یاد داشته باشید بدهی شما را عقب نگه می دارد.

پول نقد شما را برای استفاده های دیگر، مثل سرمایه گذاری کم می کند. ولچ گفته است؛ اگر کسی به شما قرض ندهد، بهتر است.

به طور وسیعی شناخته شده ثروتمندترین افراد در جهان، صرفه جو هستند. آنها بیش از حد برای طراحی و لوازم لوکس مصرف نمی کنند.

آنها توقع خود را برای خرید مدرن ترین خانه و وسایل نقلیه پائین می آورند. آنها همچنین بدهی خود را کنترل می کنند. یکی از افراد ثروتمند فقط به اندازه ای پول نقد همراه خود می برد که قصد خرید دارد.

درجاهایی که لباس های گران قیمت، کفش و یا جواهرات دارند، پیاده روی نروید. و اجازه ندهید خانه و یا هزینه های ماشین، برای شما بیش از حد بدهی ایجاد کند. حساب کنید چقدر می توانید از عهده هزینه ها برآیید سپس دست به جیب شوید و خرج کنید.


یکشنبه 97 اردیبهشت 23 , ساعت 10:49 صبح


آموزش یوگا و لاغری

آیا این واقعا درست است؟ حرکات یوگا به عنوان راهی برای ” سوختن چربی بدون شکستن عرق” مورد استفاده قرار می گیرد!

بله. ورزش یوگا مزایای بسیاری دارد، از جمله کمک به کاهش وزن شما!

به جز جنبه جسمی آن که به شما کمک می کند کالری را نیز می سوزاند، دلیل اصلی آموزش یوگا می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید که در واقع از طرف روانی آن است.

همه ما می دانیم که استرس منجر به رژیم غذایی نامناسب می شود. اما تمرینات یوگا باعث کاهش شدید استرس می شود که نه تنها به تصمیمات شما کمک می کند بلکه باعث کاهش سطح کورتیزول می شود.

کورتیزول هورمون استرس است که باعث افزایش وزن می شود . کاهش سطح کورتیزول شما به طور طبیعی باعث کاهش وزن خواهد شد.

تا جایی که از جنبه فیزیکی آن ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که از آن چیزی که در آن قرار داده اید خارج خواهید شد.

حرکات یوگا در مورد چالش ذهن و بدن شما است و آن را به طول های جدید است. اگر خودتان را به چالش بکشید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و وزن بیشتری را از دست خواهید داد.

 
چه کسانی تمرینات یوگا را انجام می دهند؟

ظاهرا بسیاری از مردم تمرین یوگا را انجام می دهند. طبق بررسی 2003 توسط انجمن تولید کنندگان محصولات ورزشی، حدود 13?4 میلیون آمریکایی تمرین یوگا و یا تمرین های ذهنی دیگر مانند تای چی را انجام می دهند.

از آن ها، تقریبا 1?6 میلیون نفر از آنها 55 ساله یا بالاتر بودند. طبق داده های منتشر شده در سال 2004 در مجله Alternators Therapies in Health and Medicine ، حدود 15 میلیون بزرگسال آمریکایی حداقل یک بار در طول زندگی خود از یوگا استفاده کرده اند و افراد مورد نظر برای این مطالعه گزارش کرده اند که از یوگا برای سلامتی (کاهش استرس ، کیفیت از زندگی)، شرایط بهداشتی، و بیماری های خاص مانند درد برگشت و یا گردن و 90? احساس داشتند یوگا شدیدا یا تا حدودی برایشان مفید بوده است.

یوگا و لاغری چیست
فواید یوگا برای سلامتی

مطالعات فواید یوگا در حال تکمیل شدن هستند و بنابراین شواهد در این مرحله قاطع نیستند.

یکی از مشکلات این مطالعات این است که آنها با تعداد کمی از موضوعات انجام می شوند و بنابراین ممکن است نماینده جمعیت عمومی باشند و بسیاری از آنها در هند انجام می شود و تنها در مجلات پزشکی خارجی منتشر می شوند.

بدین ترتیب دانستن استانداردهای دقیق مجلات قرار دادن در محققان با این حال، این نباید بگوید که یوگا برای شما خوب نیست، و مطالعات انجام شده ممکن است نشان دهنده ی روند سود باشد. در زیر بررسی مختصر برخی از تحقیقات برای فواید یوگا در دسترس است.

 
کاهش فشار خون بالا با تمرینات یوگا :

بسیاری از مردم بر این باورند که تمرین یوگا و با آموزش یوگا صحیح به همراه تکنیک های تنفس و کاهش استرس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

درست است که شیوه زندگی مانند فعالیت بدنی منظم تغییر می کند و مدیریت استرس می تواند فشار خون را کاهش و کنترل کند، اما این کار در همه موارد انجام نمی شود.

همانطور که برای ورزش یوگا، تحقیقات کافی برای ایجاد ادعاهای ثابت وجود ندارد. گزارش انجمن قلب آمریکا در مورد پیشگیری ، ارزیابی و درمان فشار خون حتی یوگا را حتی یک بار نمی داند.

با این حال، برخی از نشانه هایی وجود دارد که ورزش یوگا می تواند کمک کند. در یک مطالعه، کاهش اندک اما قابل توجهی در فشار خون فقط در سه هفته یوگا روزانه نشان داده شده است و در یک مطالعه دیگر، یک ساعت یوگا روزانه 11 هفته نشان داد که هر دو دارو و یوگا در کنترل فشار خون موثر هستند.

در یکی از بهترین مطالعات کمی، فشار خون سیستولیک (شماره بالا) از 142 تا 126 میلیمتر جیوه کاهش یافت و فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین) پس از 40 روز رژیم یوگا از 86 به 75 میلیمتر جیوه کاهش یافت.


چهارشنبه 97 اردیبهشت 12 , ساعت 1:11 عصر

داشتن حس آرامش برای کنترل زندگی وقتی انجام می شوند که ما حس فوریت داشته باشیم. و خیلی از استرس هایی که ما تحمل می کنیم نیز به خاطر شرایط اضطراری است که در برابر آنها قرار می گیریم. اما تفاوت در چیست؟
یک نویسنده مشهور گفته است، خیلی از کارمندان، مثل مدیران حس فوریتی در مورد کارشان ندارند. این کارمندان بر چیزی که مهم است تمرکز می کنند.
آنها می دانند در دنیایی زندگی می کنند که مدام در حال تغییر است. آنها حتی مواقعی که جشن پیروزی می گیرند، می دانند شرکت در یک شرایط نمی ماند.


وقتی حس فوریتی اتفاق بیفتد، دو نوع مردم در جهان وجود دارد:

گروهی خودشان فوریتی ایجاد نمی کنند. آنها صبر می کنند تا اینکه موارد اضطراری برای آنها پیش بیاید. حس فوریت هم در این افراد معمولاً با نگرانی و اضطراب همراه است. این افراد معمولاً به هدفشان دست پیدا نمی کنند.

گروه دیگر منتظر نمی مانند این حس اضطراری برای آنها پیش بیاید. آنها این حس فوریت را خودشان به همراه دارند. که نه تنها استرس زا نیست، بلکه انگیزه می آورد. این باعث حرکت بیشتر آنها می شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ